måndag 8 september 2008

PR för Svart Som Silver?

Två personer som fått förhandsexemplar av Bruno K. Öijers kommande bok Svart Som Silver har hört av sig till mig (jag har inte fått något förhandsexemplar), och snart börjar väl recensionerna komma i olika medier.

Men med sju vardagar kvar till utgivningen av Svart Som Silver har i alla fall inte jag sett att Öijers förlag Wahlström & Widstrand gjort någon promotion för boken. Så gott som ingenting står på deras hemsida. Kanske är något på gång, eller så gör man andra prioriteringar.

Jag tänker bara på det faktum att Öijer enligt planerna ska uppträda 17 gånger runt om i södra Sverige och i mellansverige under hösten. För att t.ex. Hässleholms Kulturhus ska fyllas den 6 november behövs kanske åtminstone lite promotion och publicitet? Jag skickade nu ett mail till SVT:s enda (?) bokprogram Babel och frågade om de tänker uppmärksamma Öijers återkomst.

Om någon vet något mer om nyheter kring Öijer och boken får ni gärna skriva det här i en kommentar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan tipsa att programmet Nya Vågen i P1 kommer handla om Svart som silver tisdagen 23 september kl 1403.

Per Erik sa...

Okej, tack för det tipset!