tisdag 24 juni 2008

Den laglösa fantasin till makten! + ny version av KYLAN - Bruno K. Öijers Linköping

Jag har lagt ut en kortfilm om Bruno K. Öijers framträdande på poesiuppläsningen i Riksdagshuset den 26 maj 1974. Klicka här för att se den: Den laglösa fantasin till makten!

Sen har jag även lagt ut en reviderad, förbättrad version av filmen KYLAN - Bruno K. Öijers Linköping. Jag får be om ursäkt dels för den dåliga första versionen (textpartierna var närmast oläsliga), dels för att du som skrev en kommentar till filmen nu fick denna kommentar raderad, i och med att jag raderade den filmfilen. Jag har satt ihop en ny version, som även innehåller fler ljudkommentarer från Öijer själv. Jag hittade på min dator ytterligare en ljudfil från en intervju med Öijer gjord 1999 (Sveriges Radios Lyrikmagasinet), och detta parti innehåller några fler kommentarer från Öijer om just Linköping och barndomen, om husen som revs. HÄR ÄR DEN NYA VERSIONEN AV FILMEN.

Inga kommentarer: